اختلاس و فساد ۱۳ هزار و ۲۷۱ میلیارد تومانی در بانک تجارت

اختلاس و فساد ۱۳ هزار و ۲۷۱ میلیارد تومانی در بانک تجارت

 

دادستان عمومی و انقلاب تهران از پرونده فساد کلان در بانک تجارت خبر داد. مبلغ کلی این فساد ظاهرا به ۱۳ هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان می رسد. در این رابطه ظاهرا 12 متهم این فساد دستگیر شده اند.

 

حجم این فساد مالی ظاهرا 4 برابر اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی می باشد.

 

با احتساب صدور ضمانت نامه های بانکی بدون پشتوانه به مبلغ ۵۷۱ میلیارد تومان و همچنین صدور چکهایی بدون پشتوانه به مبلغ ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان فساد مالی بانک تجارت شعبه تختی کرمان، مبلغ کلی این فساد به ۱۳ هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان رسید.

 

در این رابطه ظاهرا در فروردین 1393 دکتر محمدرضا رنجبر فلاح مدیرعامل سابق بانک تجارت و جمعی از اعضا هیات مدیره برکنار گردیدند و مدیرعامل و هیات مدیره جدید بانک تجارت محمدابراهیم مقدم (مدیرعامل)، سیدمجتبی فهیم هاشمی (رییس هیات مدیره) و علیرضا اکبری ماسوله، سیاوش زراعتی سندیانی و سیدعباس حسینی (اعضای هیات مدیره جدید) این بانک معرفی شدند.

 

دادستان تهران ضمن گلایه از طولانی شدن رسیدگی پرونده ها از بازپرس ها خواست هرچه زودتر تکلیف پرونده های مسنی که خیلی هایشان پرونده های مهمی هم هستند روشن کنند. دولت آبادی برای نمونه از پرونده فساد کلان در بانک تجارت گفته است که دو سال است در جریان است.

 

منابع:

دستگیری ۱۲ متهم فساد ۱۲ هزار میلیاردی

اطلاعیه بانک تجارت درباره تخلف مالی در بانک

کشف فساد کلان در بانک تجارت

فیلم: پرونده فساد کلان در بانک تجارت

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: پرونده‌های فساد زیادی هنوز رو نشده است

مدیرعامل و هیات‌مدیره بانک تجارت تغییر کردند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: پرونده‌های زیادی از جنس فساد مالی اخیر داریم

اطلاعیه بانک تجارت درباره تخلف مالی در بانک